vineri, 1 aprilie 2011

DOSARE DEPUSE IN INSTANTA

Dosarele depuse in instanta la Tribunalul Tulcea sunt afisate in tabelul de mai jos.

Nr. crt.
Nr. dosar
Nume parte
Observatii
1
597/88/2011
IVAN VICTOR
16.03_C-LM3 ora 09:00
2

ACHIREI VASILE

3

CARPOV VALERIU

4

MAGUREANU VIOREL

5

BELCIU DANIEL

6

IRIMIA-FELDIOREANU AUREL

7

DABOVEANU DORINEL

8

MUNTEANU ION

9

CANOV MARIANA,

10

GHIMPU CONSTANTIN

11

NEGOTEI IOSIF-VIOREL

12

ION IONEL

13
598/88/2011
BUCUR ION
16.03_C-LM3 ora 09:00
14

AVRAM ENCIU

15

SAVU RADU

16

MACSIM IONEL

17

ZUGRAVU OVIDIU

18

BULIGA EUGEN

19

CIMPU COSTICĂ

20

BRATILESCU IOAN

21

STAN VASILE

22

MISKOLICI TIBERIU

23

CHERCIU ION

24

CHERCIU VICTOR

25
599/88/2011
GAVRILA STELICA
16.03_C-LM3 ora 09:00
26

SARACIN VALERIU

27

BOGDANESCU PAUL

28

BADEA GHEORGHE

29

POPA GHEORGHE

30

JECU CONSTANTIN

31

PLACSIENCU FLORIN

32

CORLEANCA PINTILIE

33

PAVEL MIHAELA

34
600/88/2011
BACANU GHEORGHE
16.03_C-LM3 ora 09:00
35

COJOCARU EMANOEL

36

MACARENCU AUREL

37

CONSTANTIN SILVIU

38

ZAHARIA ION

39

STEFAN VIOREL

40

MOSCU AUREL

41

SERBANESCU LENUŢA

42

CIUNGU IULIAN

43

NEAGU EUGEN

44

SOFRONE IORDAN

45

AVRAM NICOLAE

46

DOBRE GHEORGHE

47

BACIU ADRIAN

48

CARTOAFĂ DUMITRU

49

CUCU FLORINEL

50
601/88/2011
NICOLAESCU VASILE
16.03_C-LM3 ora 09:00
51

STOICA ROMEO FLORIN

52

VLADESCU SILVIU LEONARD

53

CRISTEA DUMITRU

54

DUGHEANA MIRCEA

55

MIRCEA MARIN

56

CARPOV VARVARA

57

BONTOI CONSTANTIN

58

CIOROIU NICU

59

CIORBARU EUGEN

60

TRIFAN ION

61

FILIP CONSTANTIN

62

OSIPENCO DUMITRU

63

COBUZ NICOLAIE

64
602/88/2011
NASTAC GHEORGHE
16.03_C-LM4 ora 12:00
65

ASIMINEI EMIL

66

CIOBANU PAUL

67

EPURE ROMICA

68

PENEOAS CONSTANTIN

69

FLOREA GHEORGHE

70

ION PAULINA

71

HOTUPAN STEFAN

72

BADIU STEFAN

73

STROE EOGEN

74

FILIP NICOLAE

75

TIPAU CLEMENTINA

76
992/88/2011
TERENTE GRIGORE
20.04_C-LM3 ora 12:00
77

SUTEU IOANA

78

TEODORESCU NECULAE

79

CALIN IONEL

80

BARBU STEFAN

luni, 14 martie 2011

Nu mai aruncati banii pe fereastra

Catre toti cei interesati

La fiecare etapa a bataliei juridice, dupa ce SCMD a initiat si castigat ceva, au aparut voitorii de bine gata sa o ia de la inceput, pe sume piperate, ca sa se obtina ceea ce era deja obtinut.
Cei care se dau de ceasul mortii acuzandu-ne, din ordin basescian, de delapidari si fraude, in conditiile in care cotizatia lunara, de valoarea unui pachet de tigari, este utilizata in proportie de 90% pe procese si actiuni, au dat cu multa larghete sume reprezentand cotizatia pe 10 - 60 de ani ca sa obtina vant.
Va informam prin prezenta ca, in ceea ce priveste Legea 119/2010, pe 18 martie vom fi la a treia infatisare pe fond, alaturi de Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii.
In ceea ce priveste OUG 1/2011, dl. avocat Costel Galca garanteaza ca Guvernul nu mai are nici o sansa deoarece a mers din incalcare in incalcare a legilor pana la blocare totala. Procesele vor continua in tara si vom castiga in tara.
Referitor la Curtea Europeana de Justitie de la Luxemburg, dl avocat Costel Galca este singurul roman care a lucrat vreodata acolo. Vom actiona si acolo, in grup foarte restrans, dar in numele intregului sindicat, pe discriminare, deoarece in momentul in care ai introdus actiunea la Luxemburg toate procesele din tara se suspenda.
In acesta situatie, la Luxemburg vor actiona cateva persoane in numele SCMD suspendandu-si actiunile personale in instanta. Va atragem insa atentia ca in afara transferului de pensie dintr-o tara in alta, legislatia europeana privind pensiile, datorita marilor diferente de la tara la tara, inca nu este reglementata.
In concluzie, chiar daca vom fi injurati, ca de obicei, atragem atentia celor interesati ca, daca declanseaza actiuni personale, risca sa nu castige nimic la Luxemburg si sa piarda totul in tara.
Sindicatul va actiona si la Luxemburg si in tara si garanteaza victoria, chiar si intr-o tara anormala ca Romania, in care Guvernul a introdus dementa juridica.

Honor et Patria! Vae victis!

PRESEDINTELE SCMD,
Col. (r) dr. Mircea Dogaru

joi, 17 februarie 2011

COMUNICARE

Luand cunostinta de continutul mesajului publicat pe roarmy230 sub denumirea de - Nedumeririle lui “stupid people”- SCMD Filiala 1 Tulcea se vede indreptatita sa dea urmatoarea comunicare:
-       Avocatul pentru reprezentarea in instanta a pensionarilor militari din Filiala 1 Tulcea a fost numit de catre Comitetul Director al SCMD Bucuresti;
-       Doamna Lt.col(r)Winzer Anisoara nu are nicio implicare in delegarea avocatului nominalizat pentru a reprezenta pensionarii militari din S.C.M.D. Filiala 1 Tulcea.
Pana la aceasta data niciun membru din Biroul Operativ al Filialei 1 Tulcea nu a fost contactat telefonic de susnumita pentru a influenta B.O. Filiala 1 Tulcea in respingerea avocatului nominalizat de C.D. al SCMD Bucuresti;
-       S.C.M.D. Filiala 1 Tulcea dezavueaza actiunea de denigrare intreprinsa la adresa unor membri din C.D. al S.C.M.D. de catre persoane care nu au curajul sa se indentifice si sa aiba simtul raspunderii  celor afirmate;
-       In consecinta consider ca mesajul aparut pe internet si semnat sub pseudonimul “Toma necredinciosu” nu ne reprezinta si nu ne implica.


Presedintele Filialei 1 Tulcea
Col(r) Eogen STROE

luni, 31 ianuarie 2011

PRECIZARI

Membrii de sindicat care au primit deciziile de recalculare si nu au trimis contestatii sunt invitati sa faca acest lucru cat mai repede si sa procedeze la intocmirea dosarelor pentru instanta.
Va adresam rugamintea sa informati pe toti prietenii sau cumoscutii membri ai sindicatului despre aceste actiuni.
 Este necesar sa respectam termenele de contestare prevazute de lege atat la emitenti si comisii cat si in instanta altfel riscam sa ramana definitive deciziile de recalculare.
-Programul de lucru al grupelor operative va fi următorul:
               -luni-vineri   -10.00-13.00
            Grupele operative se vor ocupa de dosarele de inscriere in SCMD, de indrumarea membrilor de sindicat pentru intocmirea dosarelor personale pentru judecata si receptia acestor dosare.
           Pana pe data de 11.02.2011 inclusiv fiecare membru al sindicatului TREBUIE să pregătească 4 dosare de carton cu şină care să cuprindă, fiecare, următoarele documente:
-        copie simpla dupa CI/BI;
-        copie simpla dupa vechea Decizie de pensionare;
-        copie simpla dupa  noua Decizie de recalculare şi copie după plicul cu care a fost primită(ambele fete ale plicului – data de primire reprezinta data de la care curge termenul de contestatre a deciziei de recalculare);
-        copie simpla dupa/sau vechiul talon de pensie pe luna decembrie 2010(noiembrie daca nu este decembrie);
-        copie simpla dupa /sau noul talon de pensie pe luna ianuarie 2011;
-        extras de cont in situatia cand nu s-a primit noul talon sau noua decizie;
-        copie simpla dupa adeverinţele de venit(daca exista);
-        copie simpla dupa cererea de recalculare(dacă a fost trimisă-indiferent de forma) şi confirmarea de primire la casa de pensii(daca exista);
-        copie simpla dupa orice alt document(corespondenţă) primit din partea caselor de pensii, ministere, sau alte institutii, in problema pensiilor(daca exista);
-        copie simpla dupa scrisorile pe care cei care nu s-au deplasat la CMZ, le-au primit la domiciliu si plicul cu data postei (ambele fete ale plicului) (daca exista);
-        copie simpla dupa sau numărul de înregistrare al contestaţiei depusă la CMZ sau alte institutii, referitor la erorile din adeverinţe(se pot depune şi copii după contestaţiile la adeverintele de venit, de cei care au astfel de documente) (daca exista);
-        copie simpla dupa contestaţia(contestatiile) la decizia de recalculare(conform modelului oferit de sindicat sau in forma pentru care a optat fiecare);
-        copie simpla dupa chitantele de expeditie a contestatiilor sau contestatiei daca a fost trimisa numai una-data de expeditie este data de la care curge termenul de solutionare a contestatiei.
Ordinea in dosar va fi cea de mai sus – cand se deschide dosarul prima hartie trebuie sa fie copia dupa BI/CI iar ultima(la spatele dosarului) copie dupa chitanta/chitantele de expeditie a contestatiei/contestatiilor.

NOTA:
1. Pentru lucratorii MAI care au primit inapoi adeverintele de venit – acestea vor fi trimise in copie legalizata, anexa la contestatia la decizia de recalculare.
2.Contestatiile la deciziile de recalculare vor fi expediate atat ministerului(comisia de solutionare a contestatiilor) de care apartineti cat si emitentului (casei de pensii pentru MAI sau DFC pentru MapN), dar daca cineva a procedat altfel(a trimis spre ex doar o contestatie) va aduce copie dupa ce a trimis.
Chiar daca cele 2 contestatii recomandate de avocat au continut identic pentru ca au antet diferit(se adreseaza la 2 structuri diferite) sunt documente distincte asadar este nevoie de copii dupa ambele variante.

Presedintele SCMD Filiala 1 Tulcea

miercuri, 5 ianuarie 2011

GHID CU DEMERSURILE MEMBRILOR ŞI ACTIVITĂŢILE FILIALELOR SINDICATULUI CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE PENTRU CONTESTAREA DECIZIILOR DE RECALCULARE A PENSIILOR

COMUNICAT

Departamentul juridic al SCMD întrunit în şedinţa din 04.01.2011a redactat ,,GHIDUL CU DEMERSURILE MEMBRILOR  ŞI ACTIVITĂŢILE  FILIALELOR SINDICATULUI CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE
 PENTRU CONTESTAREA DECIZIILOR DE RECALCULARE A PENSIILOR”, pe care îl redăm mai jos:
GHID
CU DEMERSURILE MEMBRILOR  ŞI ACTIVITĂŢILE  FILIALELOR SINDICATULUI CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE
 PENTRU CONTESTAREA DECIZIILOR DE RECALCULARE A PENSIILOR

Stimate coleg!
Ca membru al sindicatului noastru îţi aducem la cunoştinţă faptul că în curând vei primi noua decizie de recalculare a pensiei emisă de Casa de Pensii Sectorială a M.Ap.N., M.A.I., S.R.I, în temeiul Legii nr.119/2010 şi a H.G. 735/2010.
Dorim să te informăm cu ce ai de făcut pentru a-ţi păstra drepturile câştigate. Fiind informat cu ceea ce conţin legile în acest domeniu, poţi decide singur calea de urmat: te opreşti la noua decizie pe care o vei primi sau mergi mai departe.
Prezentăm mai jos, în detaliu, ceea ce ai de făcut, în raport cu opţiunea ta.

PARTEA I
DEMERSURI ALE MEMBRULUI SCMD

Secţiunea 1 – La primirea NOII DECIZII

NU ARUNCA PLICUL. PE ACESTA ESTE TRECUTA DATA COMUNICARII.
(1) Verifici noul cuantum al pensiei şi citeşti temeiurile de fapt şi de drept scrise de casa de pensii sectorială. Indiferent de cuantumul pensiei, ai două opţiuni: a) să o accepţi aşa cum este şi nu faci nici un demers sau b) să nu o accepţi şi treci la contestarea ei.
(2) Dacă o accepţi în termen de 30 de zile ea rămâne definitivă. Te rugăm ca în acest caz să anunţi filiala de care aparţii pentru ca noi să–i putem urmări/ajuta/îndruma doar pe cei care fac contestaţie.
(3) Dacă nu o accepţi treci la contestarea ei. Contestaţia se face în termen de 30 de zile de la primirea noii decizii la comisia de contestaţii care funcţionează în cadrul Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor şi  Serviciului Român de Informaţii. Scrii contestaţia după modelul conceput de specialiştii SCMD. Modelul contestaţiei se află la filiala din care faci parte. Este important ce ceri în contestaţie.
(4) Contestaţia o pui în plic şi o trimiţi prin poştă, cu confirmare de primire, la comisia de contestaţii  care funcţionează în cadrul Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor şi Serviciului Român de Informaţii. După primirea contestaţiei de către comisia de contestaţii, poştaşul îţi va înmâna confirmarea de primire la scrisoarea cu care ai expediat contestaţia. Reţine data din confirmarea de primire, când a semnat reprezentantul comisiei de contestaţii că a primit scrisoarea ta (Caseta – Se completează de destinatarul trimiterii: Confirm primirea ....... azi, data de ..........., Calitatea primitorului .....................), deoarece de la acea dată curge termenul de 45 de zile de soluţionare a contestaţiei pentru tine.

Secţiunea a 2 - aLa primirea RĂSPUNSULUI LA CONTESTAŢIA TRIMISĂ
(1) În funcţie de răspunsul primit, sunt următoarele variante.
a) S-a acceptat în totalitate contestaţia de către comisie. În această variantă, vei primi o nouă decizie, prin care se arată temeiul de fapt şi de drept care a stat la baza acesteia.
b) S-a acceptat parţial contestaţia de către comisie. În această variantă, soluţionarea pretenţiilor tale se rezolvă la tribunal.
c) Nu s-a acceptat contestaţia, de către comisie, aceasta fiind însoţită de explicaţii privind temeiul de fapt şi de drept pentru care s-a respins. În această variantă, decizia trebuie contestată la tribunal.

Secţiunea a 3 – a – Rezolvarea litigiului ÎN INSTANŢĂ
(1) Prima instanţă este tribunalul, iar a doua instanţă este curtea de apel.
(2) Sunt două căi de urmat: prima, printr-o acţiune proprie, iar a doua, printr-o acţiune comună în cadrul SCMD.
(2.1.) În primul caz, printr-o acţiune proprie, te poţi adresa unui avocat cu suportarea cheltuielilor. SCMD în acest caz, nu te poate ajuta. Te rugăm ca în acest caz să informezi în scris filiala din care faci parte.
(2.2.) În al doilea caz, printr-o acţiune comună în cadrul SCMD, în care cheltuielile sunt suportate de organizaţie. În raport de nevoile proceselor, se pot cere şi alte sume.
(3) Dacă te-ai alăturat SCMD, atunci vei face următorii paşi:
Pasul 1 - După trimiterea contestaţiei la comisie, în termen de max. 3 zile calendaristice, te prezinţi/trimiţi la filială unde depui următoarele documente, într-un plic (pe care scrii: numele şi prenumele, adresa de domiciliu şi judeţul):
1.1.                    - copie după decizia veche de pensie;
1.2.                    - copie după un talon de pensie cu cuantumul vechi al pensiei;
1.3.                    - copie după noua decizia de pensie;
1.4.                    - copie după actul de identitate (copie alb-negru);
1.5.                    - copie după contestaţia trimisă şi confirmarea de primire a      
                       contestaţiei.
         Pasul 2 - După primirea răspunsului de la comisia de contestaţii, în termen de max. 3 zile calendaristice, depui la filială copie după răspunsul privind soluţionarea contestaţiei.
         Pasul 3 - În cazul în care, în termenul legal de la înregistrarea cererii de contestaţie, nu ai primit răspuns la această cerere, în termen de max. 3 zile calendaristice, de la epuizarea acestui termen, te prezinţi la filială pentru a comunica această situaţie.
         Pasul 4 – Prin excepţie de la regula generală, prezentată la paşii 1, 2 şi 3, membrul de sindicat poate depune documentele de la pasul 1, la orice filială a SCMD din ţară, pentru motive personale, care nu îi permit depunerea acestora la filiala unde este înscris ca membru. În această situaţie, membrul de sindicat are obligaţia de a fi permanent în legătură cu filiala unde a depus documentele pentru a semna personal tabelul nominal care însoţeşte intervenţia în instanţă.
         Pasul 5 - Atât la depunerea răspunsului la contestaţie (vezi pasul 2 de mai sus), cât şi la comunicarea epuizării termenului de răspuns la contestaţie (vezi pasul 3 de mai sus), fiecare membru al SCMD va face dovada plăţii cotizaţiei pe anul 2011,  conform Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al SCMD.
(4) Încadrarea în termenele legale este esenţială pentru susţinerea demersurilor în instanţă.
(5) La sediul din ............................................, începând cu data de ....................... se instituie Serviciul de permanenţă al primirii documentelor de la alin 3, Pasul 1, format din colegi din filială prin voluntariat. Cei care nu pot veni la sediu, trimit documentele, la adresa de mai sus, prin poştă, cu confirmare de primire.
(6)            Membrul de sindicat are obligaţia de a răspunde imediat şi de a se prezenta, din proprie iniţiativă sau la chemarea adresată prin sistemul de anunţare cunoscut, pentru a depune documentele respective şi a semna tabelele de reprezentare în instanţă.
TERMENE DE URMĂRIT:
- înregistrare contestaţie  - în maxim 30 de zile de la comunicarea noii decizii de pensie;
- răspuns soluţionare contestaţie - în maxim 45 de zile de la data înregistrării contestaţiei;
- depunere document în instanţă (atacarea în instanţă) - în maxim 30 de zile de la comunicarea soluţionării contestaţiei.

PARTEA A II – A
ACTIVITĂŢILE FILIALELOR SCMD

Secţiunea 1 – PRIVIND EVIDENŢA ŞI ANUNŢAREA MEMBRILOR FILIALEI
a)     actualizarea situaţiei cu membrii filialei (operarea celor care s-au retras, includerea celor noi veniţi, clasarea membrilor pe case de pensii sectoriale, etc.);
b)    constituirea/reactualizarea Sistemului de anunţare a membrilor de sindicat. Sistemul, care va cuprinde mijloacele de anunţare, persoanele responsabile de transmiterea mesajelor şi modalităţile de transmitere/anunţare (prin: e-maile, telefon, corespondenţă, contact direct sau chiar mijloace mass-media – audiovizuale sau scrise locale) trebuie să asigure transmiterea mesajelor până la nivelul FIECĂRUI MEMBRU AL FILIALEI. Noii membrii ai filialei se trec într-un lanţ de anunţare încă de la completarea cererii. În situaţia în care  o persoană de pe lanţul de anunţare nu-şi mai poate îndeplini obligaţiile asumate, renunţă la a mai fi responsabil cu transmiterea mesajelor sau din alt motiv, cel aflat pe treapta ierahică imediat următoare înştiinţează de urgenţă conducerea filialei şi gestionează provizoriu legăturile neacoperite, până la clarificarea situaţiei;
c)     Biroul Operativ (jud., mun., orăş., de sector) se va asigura că fiecare membru al filialei a intrat în posesia Ghidului, inclusiv pentru cei aflaţi în spital sau alte situaţii de excepţie (plecaţi la rude, în staţiuni balneoclimaterice, etc.). Totuşi membrul de sindicat poartă cea mai mare răspundere pentru rezolvarea favorabilă a situaţiei sale. Legătura permanentă cu filiala şi înştiinţarea persoanei din amonte pe sistemul de anunţare rămâne principala sa obligaţie. Ghidul va fi afişat permanent pe site-ul filialei;
d)    primirea de noi membri se poate face până în preziua depunerii actelor la tribunal, dacă persoana prezintă dovada contestării noii decizii de pensionare şi plata cotizaţiei de membru SCMD.

        Secţiunea a 2 - a – PRIVIND CONTESTAREA NOILOR DECIZII
a)      contestarea se realizează conform prevederilor cuprinse în Ghidul elaborat;
b)     se operează în evidenţe opţiunile celor care au transmis că nu contestă noile decizii. Se pot întocmi deja tabele separate, urmând ca denumirea acestora sa fie comunicată mai târziu.

Secţiunea a 3–a -  PRIVIND REZOLVAREA LITIGIULUI ÎN INSTANŢĂ
a)     operarea în evidenţele filialei a opţiunilor celor care au înştiinţat filiala că nu se alătură SCMD pentru a merge în instanţă. Arhivarea scrisorilor trimise;
b)    plicul cu documentele prevăzute în Ghid la Secţiunea a 3–a  - Rezolvarea litigiului ÎN INSTANŢĂ, Pasul 1,  se depune în termen de 3 zile calendaristice. Plicul se înregistrează într-un registru special, iar în colţul din stânga sus se scriu următoarele date: numărul de înregistrare din registrul special; data când a fost înregistrată contestaţia; data de rezolvare a contestaţiei (termenul maxim); data limită până la care trebuie depusă acţiunea în instanţă pentru persoana respectivă;
c)     se verifică conţinutul şi dacă nu sunt depuse toate documentele specificate în Ghid, atunci la rubrica Observaţii din registru, se consemnează cele lipsă, iar membrul de sindicat va fi atenţionat ca până la ...... să completeze setul de documente solicitat. Altfel nu va putea fi inclus pe tabel;
d)    termenul de registru utilizat poate fi înţeles ca cel clasic sau fişier electronic de evidenţă, care permite listarea în funcţie de selecţia dorită. Registrul special va avea, în principal, următoarea structură:

Nr. crt
Nume şi prenume, cu iniţiala tatălui
Cine depune documentele
/Semnătura

Cine primeşte documentele /Semnătura
Observaţii
* Se completează cu documentele lipsă din setul obligatoriu de documente prevăzut în Ghid (Secţiunea (3), Pasul1)






(e) Plicurile cu documentele astfel înregistrate, se clasează în prima etapă pe data maximă de soluţionare a contestaţiei, iar ulterior (după expirarea termenului maxim de contestaţie sau depunerea răspunsului la contestaţie – vezi mai jos), pe datele limită de atacare la tribunal. Se depun în fişete metalice, în încăperi care să asigure securitatea şi prevenirea sustragerii lor. Birourile Operative sunt autorizate de a lua orice măsuri pe care le consideră necesare pentru prevenirea sustragerii, a incendierii sau altor motive de forţă majoră.
f)titlul tabelului şi structura acestuia se va comunica, până la sfârşitul lunii ianuarie. Tabelul va avea obligatoriu ,,Nr. crt.”, iar fiecare pagină va fi semnată şi ştampilată. Completarea lor, de regulă, trebuie încheiată până în preziua înregistrării actelor la instanţă. În mod excepţional, în ultima zi se pot ataşa pagini de sfârşit, cu respectarea cronologiei numărului curent.
Din cele expuse rezultă că la o filială pot exista una sau mai multe intervenţii în instanţă, respectiv serii de reclamanţi. Acest aspect rezultă din modul de soluţionare a contestaţiilor de către comisia de contestaţii respectivă.
Modul cum se va realiza conexiunea dintre tabele şi intervenţia în instanţă urmează a fi precizat.

EXEMPLE DE COMPLETARE A PLICULUI 
(în partea stângă sus):

Cazul 1 – fără răspuns la contestaţie
S-a primit decizia pe 10 ian; s-a trimis contestaţie; s-a înregistrat contestaţia la comisia de contestaţii pe: 18 ian. (vezi Ghid – înmânarea confirmării de primire de către poştaş şi citirea datei când a semnat reprezentantul comisiei de contestaţii); răspuns legal soluţionare contestaţie: 18 ian. + 45 de zile = 02 martie; atacarea în instanţă: în perioada 03.03 (+ 30 de zile) -  01 aprilie (termen maxim). ATENŢIE: zilele se numără urmărind direct pe calendar. Nu se însumează matematic.
Completarea plicului:




Nr. 1/21.01.2011
Înregistrare contestaţie: 18.01.2011
T. instanţă:
             I- După: 02.03.2011
             II – Între: 03.03. până la 01.04.











Explicitare:
       I - După: se înscrie termenul maxim de primire a răspunsului la contestaţia trimisă. Se calculează de către filială la depunerea plicului cu setul de documente. În cazul nostru: 18. ian. + 45 de zile = 02 martie. Se realizează prima clasare: după acest termen: 02 martie.
       II – Între: se înscrie perioada pînă la care membrul de sindicat trebuie să fie înscris pe tabel şi depus la instanţă. Se calculează de către filială la depunerea răspunsului la contestaţie sau la expirarea termenului de la rubrica ,,I - După”. Se clasează după ziua ultimă de depunere în instanţă, respectiv 01 aprilie.
Corecţiile se fac în funcţie de cum se găseşte persoana faţă de cele trei termene:
-                           înregistrare contestaţie - în maxim 30 de zile de la comunicarea noii decizii de pensie;
-                           răspuns soluţionare contestaţie - în maxim 45 de zile de la data înregistrării contestaţiei;
-                           depunere document în instanţă (atacarea în instanţă) - în maxim 30 de zile de la comunicarea soluţionării contestaţiei sau epuizarea termenului de 45 de zile în care nu s-a primit răspuns la contestaţie).

Cazul 2 – cu răspuns la contestaţie
Primit decizia pe 11 ian.; s-a trimis contestaţie; s-a înregistrat contestaţia la comisia de contestaţii pe: 15 ian. (vezi Ghid – înmânarea confirmării de primire de către poştaş şi citirea datei când a semnat reprezentantul comisiei de contestaţii); răspuns legal soluţionare contestaţie: = 05 feb. (a primit răspunsul după 22 de zile, faţă de 45 de zile ca termen maxim de soluţionare); atacarea în instanţă: începând cu 05 feb. (+ 30 de zile) până la 06 martie (termen maxim). ATENŢIE: zilele se numără urmărind direct pe calendar. Nu se însumează matematic.




Nr. 2/18.01.2011
Înregistrare contestaţie: 15.01.2011
T. instanţă:
             I- După: 28. feb
             II – Între: 05 feb. – 06 martie









Explicitare:
         I - După: se înscrie termenul maxim de primire a răspunsului la contestaţia trimisă. Se calculează de către filială la depunerea plicului cu setul de documente. În cazul nostru: 15. ian. + 45 de zile = 28 feb. Se realizează prima clasare: după acest termen.
II – Între: se înscrie perioada pînă la care membrul de sindicat trebuie să fie înscris pe tabel şi depus la instanţă. Se calculează de către filială la depunerea răspunsului la contestaţie sau la expirarea termenului de la rubrica ,,I - După”. În cazul nostru, răspunsul a venit în interiorul termenului maxim de soluţionare a contestaţiei de 45 de zile. Se calculează începând cu 05 feb. Nu se mai ţine cont de termenul scris iniţial la rubrica ,,I – După”. Se clasează după ziua ultimă de depunere în instanţă, respectiv 06 martie.

Secţiunea 4 – PRIVIND PRIMIREA DOCUMENTELOR INDIVIDUALE PENTRU ACŢIUNE ÎN INSTANŢĂ
a)    începând cu data de ....../........2011 se instituie Serviciul de permanenţă al primirii documentelor, de luni până sâmbătă, între orele ........ – ......... la sediul din ........................ pentru înregistrarea, calculul termenelor legale, clasarea plicurilor, completarea documentelor menţionate în Ghid şi semnarea tabelelor nominale pentru acţiunile în justiţie, precum şi alte aspecte de evidenţă;
b)   asigurarea permanenţei se face din membrii secretariatului filialei şi din  voluntari, planificarea acestora fiind întocmită şi urmărită de secretariat. Voluntarii sunt membri ai SCMD, sunt la dispoziţia secretariatului filialei şi primesc sarcini precise de rezolvat. Numărul de voluntari se stabileşte de Biroul Operativ al filialei.

PARTEA A TREIA
MĂSURI URGENTE

Secţiunea a 5 – a – MĂSURI URGENTE – în vederea promovării acţiunilor sindicatului în instanţele de judecată.
            1 – Preşedinţii de filiale vor contacta câte 2 avocaţi din barourile locale în vederea susţinerii acţiunilor la tribunalele locale. Cu prioritate se va face apel la membrii de sindicat care au calitatea de avocaţi şi acceptă să reprezinte interesele colegilor sindicalişti.
În cazul în care nu există o astfel de posibilitate, se va apela la avocaţi din Baroul local.
Se va comunica consilierului juridic Emilian Pielmuş prin e-maile em.pielmus@yahoo.com următoarele date :
                   1 – NUMELE şi PRENUMELE
                   2 – BAROUL DIN CARE FACE PARTE
                   3 – TELEFONUL/ADRESA DE E-MAILE
ale avocaţilor contactaţi.  
Termen: pentru acest demers: 10 zile lucrătoare de la transmiterea acestui comunicat.
         2 – Departamentul juridic va stabili, la o dată viitoare ce va fi comunicată, o întîlnire a preşedinţilor de filială însoţiţi de avocaţii aleşi.
         3 – Se va comunica prin poştă începând cu data de 10.01.2011 exemple concrete de inadvertenţe descoperite în documentele emise de autorităţile abilitate, pentru calculul pensiilor (nereguli constate cu prioritate din adeverinţele de venituri brute/nete), inclusiv copii, de pe aceste documente (adeverinţe).
Responsabilitate: de aplicarea şi monitorizarea măsurilor prevăzute în prezentul comunicat, răspund, conform atribuţiilor, în mod direct, membrii de sindicat şi preşedinţii de filiale.

Şeful DEPARTAMENTULUI JURIDIC
Gl. Lt. (r) prof. Univ. dr. PAVEL ABRAHAM